Διάφορα

Ομιλία στη Βουλή κατά την ψήφιση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας

Η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση και ψήφιση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

«Κύριε υπουργέ, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Σε μια χώρα που όσοι νέοι δεν έχουν φύγει στο εξωτερικό ή είναι άνεργοι ή εργάζονται με αμοιβές γύρω στα 380 ευρώ, πώς είναι δυνατόν εταιρία τεχνολογίας να μην βρίσκει να προσλάβει νέους επιστήμονες; Με προσφερόμενες αμοιβές πολύ πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, οι αγγελίες μιας δυναμικής, ήδη καταξιωμένης εταιρείας καινοτομίας, μένουν αναπάντητες.

Αντί να μας απασχολεί αυτό (σήμερα που ξεκινάνε οι πανελλήνιες όπου εξετάζονται εξαντλημένα από απαρχαιωμένου τύπου διάβασμα παιδιά, εξίσου εξαντλημένων από τα έξοδα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων γονιών, για μια θέση σε μια σχολή όχι της προσωπικής τους επιλογής αλλά «κοντά» για να μην δημιουργούν έξοδα) -εμείς εδώ ασχολούμαστε ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ κιόλας με το σ/ν: “Αποδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης και άλλες πολλές διατάξεις”.

Εσείς της κυβέρνησης το βαφτίσατε αναδιοργάνωση αποφεύγοντας τις λέξεις που το περιγράφουν: Συρρίκνωση, αποσάθρωση, διάλυση.

Ποιος είναι ο λόγος που έρχεται προς ψήφιση το σημερινό σ/ν; Λέτε στην αιτιολογική έκθεση …”έρχεται να αντιμετωπίσει τις αρνητικές συνέπειες που προκλήθηκαν εξαιτίας των ραγδαίων εξελίξεων στα κέντρα οργάνωσης της ατομικής και κοινωνικής ζωής των πολιτών (ακούσιες μετακινήσεις από οικογενειακή εστία, μεταβολές εργασιακών δεδομένων κλπ) ”. Κατάλαβε κανείς τι θέλει να πει με αυτά τα ωραία λογάκια το Υπουργείο;

Να σας πω εγώ. Έρχεται η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει λέει τάχα, τις δικές της αποτυχίες. Την ανατροπή στις ζωές όλων μας και κυρίως των παιδιών μας δηλ. την ανεργία, την φτώχεια, την μιζέρια, τον ξεριζωμό από τα σπίτια τους που η ίδια δημιούργησε με τις ανεκδιήγητες πολιτικές της.

Το κάνει; Όχι βέβαια. Δεν είχε τέτοιο σκοπό. Δεν την αφορά αυτό. Υπαρξιακός στόχος της είναι να βρίσκεται η χώρα σε μια διαρκή αναταραχή και υπερδιέγερση. Μέχρι τελικής πτώσης και όποιος αντέξει.

Σταχυολογώ τα πιο εξόφθαλμα:

  1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μας λέτε, ότι η διαφάνεια, η αξιοκρατία, τα αντικειμενικά κριτήρια χαρακτηρίζουν την επιλογή των στελεχών και ιδιαίτερα των Περιφερειακών Διευθυντών. Θυμίζω ότι οι επιλογές των Περιφερειακών Διευθυντών το 2015 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έγιναν με μόνο κριτήριο τη συνδικαλιστική τους δράση. Κανένας δεν διαθέτει επιστημονικά προσόντα. Τι να τα κάνει άλλωστε! Το πρότυπο είναι οι Καρανίκες.

Λόγω δικής σας ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ, αναγκάζεστε με βαριά καρδιά να ψηφίσετε την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών από Συμβούλιο Επιλογής με πρόεδρο μέλος του ΑΣΕΠ. Αυτό που δεν λέτε όμως είναι ότι οι σημερινοί κομματικοί συνδικαλιστές που έγιναν Περιφερειακοί Διευθυντές ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΠΡΟΣΟΝ θα επιλέξουν τα στελέχη της εκπαίδευσης, αλλά οι ίδιοι θα αξιολογηθούν σε 3 χρόνια!!!… (βλ. Μεταβατικές Διατάξεις παρ.1 άρθρο 36). Το ΑΣΕΠ δεν τους ακουμπά. Την δύσκολη δουλειά θα την κάνει ο επόμενος και εσείς στα λημέρια σας στο Σύνταγμα θα το παίζετε αντιμνημονιακοί και αγανακτισμένοι. Τελικά κοιτάτε πολύ μπροστά!

  1. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Κύριε υπουργέ, όταν οι ΕΞΩ μιλούν για εξοικονόμηση κονδυλίων και περιστολή δαπανών δεν έχουν στο μυαλό τους, τους Σχολικούς Συμβούλους! Αλλού το πάνε. Αλλά η Κυβέρνηση σας ποιεί την Νήσσαν.

Καταργείτε ένα θεσμό που λειτουργούσε ανά διεύθυνση εκπαίδευσης, υποβαθμίζοντας άκριτα το έργο τους και τον σημαντικό υποστηρικτικό τους ρόλο στις σχολικές μονάδες και τις άλλες εκπαιδευτικές δομές.

Καθιερώνετε καθοδήγηση “εκ του μακρόθεν”. Τρέχα γύρευε δηλαδή. Αντί να επιδιώξετε την αναβάθμιση της σοβαρότατης δουλειάς τους, εσείς τους καταργείτε, στη θέση τους δημιουργείτε τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) και τους ”Συντονιστές” που από ότι καταλαβαίνω, ίσα θα προλαβαίνουν να κάνουν τον τροχονόμο εγγράφων που θα πηγαινοέρχονται.

Το τελευταίο που σας απασχολεί είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, του μαθητή και της οικογένειάς του. Αντίθετα βρήκατε ένα εύκολο στόχο, να παρουσιάσετε μια δήθεν περιστολή δαπανών στους έξω και ταυτόχρονα να ελέγξετε με όρους πελατειακούς έναν τομέα που θέλατε να «τιμωρήσετε», επειδή λειτούργησε θεσμικά και ανεξάρτητα και δεν ελέγχατε πλήρως. Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια!

Το πολιτικό σας σχέδιο ήταν ξεκάθαρο. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έπρεπε να τελειώσουν. Και για αυτό επινοήσατε ένα σύστημα Προκρούστη με κόφτες παντού, μην τυχόν και ξεφύγει κανείς. Δεν είναι ότι σας τσίμπησε μύγα. Απλά ενοχλούν. Και ενοχλούν πολύ, γιατί

  • Έχουν ακαδημαϊκά προσόντα
  • Αξιολογήθηκαν (με το Προεδρικό Διάταγμα 152) και αυτό το φοβάστε
  • Χωρίς αυτούς ανοίγει ο δρόμος για άλλους ελέγξιμους, εξαρτώμενους και αναλώσιμους.
  • Χωρίς επικοινωνία και εποπτεία στα σχολεία αποκτά ρόλο η παρα-διοίκηση.
  1. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΚΕΣΥ

Καταργείτε τον θεσμό των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης & Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών). Τον αντικαθιστάτε με το Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρο Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης), που θα κληθεί να κάνει τα πάντα όλα.

Με τι σκεπτικό, θεωρείτε ότι αν στοιβάξεις το χάος, κάτω από ένα νέο όνομα, αυτό θα εξαφανιστεί ως δια μαγείας;

Αλήθεια το πιστεύετε αυτό; Θαρρώ πως όχι.

Σχεδιασμός δεν υπάρχει. Πως αλλιώς να σας το πούμε όλοι φορείς και κόμματα. Μάταια όμως! Παρά τις αιτιάσεις που διατυπώθηκαν, εσείς εκεί, άκαμπτος, μπετόν αρμέ, επιμένετε. Εισηγείστε μια δομή, αγνοώντας εντελώς αυτούς που αφορά και που από αύριο θα την υποστούν.

Τελικά Ο γιαλός είναι Ο στραβός. Εσείς καλά αρμενίζετε!

  1. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Απαντήστε πρώτα στην πολύ απλή ερώτηση. Την θέλετε;

Αν η απάντηση είναι ΝΑΙ τα πράγματα είναι απλά.

Την ξεκινάτε από Πάνω προς τα Κάτω. Ούτε αστερίσκοι ούτε γκρίζες ζώνες.

Τα πράγματα δυσκολεύουν όταν το ΌΧΙ πρέπει να φανεί ως ΝΑΙ.

Και εκεί ξεκινούν οι αλχημείες.

  • Θα προσμετρώνται οι θητείες;
  • Τα ερωτηματολόγια θα είναι ανώνυμα;
  • Τι μοριοδότηση θα έχω στα διδακτορικά και τα αυξημένα προσόντα που πρέπει να τα τσεκουρώσω;
  • Πως θα πριμοδοτήσω την διδακτική εμπειρία στην τάξη νέτη – σκέτη χωρίς καμιά επιμόρφωση;

Δύσκολο έργο. Η αγωνία σας καταγράφεται στην διατύπωση της διάταξης.

Το επεσήμαναν οι πάντες, στη συζήτηση αλλά το προσπεράσατε με χάρη.

Στο παρόν Ν/Σ η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ μην τα ξαναλέμε, επείγον, βραδινή κατάθεση κατά προτίμηση Παρασκευή, αιφνιδιαστικά, τα παραπανίσια άρθρα που δεν δόθηκαν ποτέ σε δημόσια διαβούλευση, που ξεκίνησαν 50 και έφτασαν 121 και με τις τροπολογίες θα δείξει, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του κανέναν, στηριζόμενο μόνο στην αλαζονεία των αριθμών (ας χτυπιούνται όλοι, υπάρχουν οι 154, έτσι κι αλλιώς θα περάσει) δεν απέδωσε.

Σας αιφνιδίασαν με την απορριπτική στάση τους, φορείς και κόμματα. Τι περιμένατε;>Εμείς πάλι κ. Υπουργέ δεν αιφνιδιαζόμαστε πια με εσάς. Σας μάθαμε.

Εξαγγελίες, τυμπανοκρουσίες, ωραία λογάκια για νομοσχέδια που διαλύουν ό,τι υπάρχει για να φτιάξουν στη θέση του, αυτό που ο πρωθυπουργός και όλοι εσείς αποκαλείτε το νέο, το καινούργιο και εννοείτε το τίποτα, το μπάχαλο, το ξεθεμελίωμα, την κατεδάφιση. Το νομοσχέδιο σας το κάνει άριστα.

Κλείνοντας: Μια και το σ/ν αφορά την εκπαίδευση και ο ίδιος είστε πανεπιστημιακός δάσκαλος ξέρετε καλύτερα από τον καθένα. Όταν σε μια τάξη όλοι οι διδασκόμενοι λένε ότι δεν αντιλαμβάνονται τον δάσκαλο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι συλλήβδην τούβλα. Άλλος δεν κάνει σωστά την δουλειά του.

Όταν δε, αρνείται να το παραδεχτεί, τότε ή η έπαρση έχει υποκαταστήσει πλήρως τη λογική ή ο σκοπός του δεν είναι η μετάδοση γνώσης αλλά η πλύση εγκεφάλου προς επίτευξη της μόνιμης σιωπής των αμνών.

Σας ευχαριστώ».

Χαρά Κεφαλίδου

Βουλευτής Ν. Δράμας                         

 

 

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

Ζητειται διανομεας

Απο εκδοτική εταιρία ζητείται άτομο για διανομή εντύπων. Εργασία συνεχής με ασφάλιση. Απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης μηχανής. Αποστολή βιογραφικών στο xenia.arg@gmail.com
ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)