Διάφορα

Τραγωδία στην Ν. Αμισό Δράμας

80χρονος οδηγός έχασε την ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα

Τραγωδία λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τετάρτης στη Δράμα. Ένας 80χρονος οδηγός απώλεσε τον έλεγχο του οχήματος που οδηγούσε με αποτέλεσμα το ΙΧ να προσκρούσει σε κολώνα ηλεκτροφωτισμού, ενώ στην συνέχεια σφηνώθηκε  σε οικεία στην περιοχή της Νέας Αμισού.

Προφανώς κατά την διάρκεια της οδήγησης άγνωστο για ποιόν λόγο ο 80χρονος έπαυσε να ελέγχει το ΙΧ του ή δεν μπόρεσε να το συγκρατήσει στον δρόμο με αποτέλεσμα αυτό μετά την πρόσκρουση στην κολώνα, που κόπηκε εξαιτίας της σφοδρότητας της σύγκρουσης, προκαλώντας και πρόσκαιρη διακοπή στην ηλεκτροδότηση, να κατευθυνθεί και να σφηνωθεί στην παραπάνω οικία.

Το συμβάν ανησύχησε τους περιοίκους αλλά πολύ περισσότερο τους διαμένοντες στην οικία που  έντρομοι σηκώθηκαν από τον βραδινό ύπνο προσπαθώντας να καταλάβουν τι έχει συμβεί. Οι άντρες της Πυροσβεστικής που έσπευσαν στο σημείο γύρω στις 12 τα μεσάνυχτα επιχείρησαν επιτυχώς τον απεγκλωβισμό του, ο οποίος δεν ήταν εύκολος,  παρόλα αυτά ο οδηγός δυστυχώς είχε χάσει την ζωή του. Σε δηλώσεις της  το πρωί της Τετάρτης η ιδιοκτήτρια του σπιτιού αναφέρθηκε στις τρομακτικές στιγμές του περιστατικού λέγοντας ότι βγήκε από το σπίτι και διαπίστωσε ότι το μισό όχημα είχε σφηνωθεί στο σπίτι κάτω από το παράθυρο. Ευτυχώς όπως είπε στα Μέσα Ενημέρωσης, δεν ήταν μέσα στο σπίτι τα παιδιά της οικογένειας.

Πάντως για μία ακόμη φορά μετά το συμβάν επανήλθε η συζήτηση για την ασφάλεια κατα την οδήγηση όταν αυτή γίνεται από ηλικιωμένους οδηγούς. Δεν είναι λίγοι όσοι εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να εξετασθεί σχολαστικότερα η οδιγική ικανότητα των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70 ή το 75ο έτος της ζωής τους καθώς οι φυσικές ικανότητες μειώνονται σε αυτές τις ηλικίες. Το φαινόμενο αυτό βέβαια δεν απασχολεί μόνο την Ελλάδα.

Τι διαπιστώνει για τους ηλικιωμένους οδηγούς η Ευρωπαική Επιτροπή

Σύμφωνα με την Ευρωπαική Επιτροπή, εξαιτίας της γήρανσης του πληθυσμού, το ποσοστό των ηλικιωμένων οδηγών αυξάνεται. Δεν υπάρχουν ειδικοί κανόνες οδικής κυκλοφορίας για τους ηλικιωμένους. Ωστόσο, λόγω των μειωμένων σωματικών τους ικανοτήτων, οι ηλικιωμένοι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Σωματική ευπάθεια

Επίσης σύμφωνα με την Ευρωπαική Επιτροπή, οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιθανότερο να βλάψουν τον εαυτό τους παρά τους άλλους. Το ποσοστό θνητότητας για τους οδηγούς άνω των 75 ετών είναι πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο, ενώ το ποσοστό τραυματισμών είναι δύο φορές υψηλότερο.

Αυτή η μεγαλύτερη ευπάθεια οφείλεται στις μειωμένες σωματικές ικανότητες των ηλικιωμένων οδηγών (μειωμένη όραση και ακοή, βραδύτερη αντίδραση) καθώς και στο γεγονός ότι δεν οδηγούν κάθε μέρα.

Η σοβαρότητα των τραυματισμών είναι δυνατόν να μετριασθεί με τη λήψη μέτρων ασφαλείας στα οχήματα. Ένα από τα μέτρα αυτά είναι οι αερόσακοι. Οι ηλικιωμένοι οδηγοί μπορούν επίσης να έχουν όφελος παρακολουθώντας μαθήματα ή χρησιμοποιώντας συστήματα βοήθειας που προειδοποιούν τον οδηγό όταν βρίσκεται υπερβολικά κοντά σε άλλο όχημα και που τον βοηθούν να υπολογίσει σωστά τις αποστάσεις κατά τη στάθμευση ή να οδηγήσει με ασφάλεια όταν στον δρόμο υπάρχουν αρκετές λωρίδες.

Στο πλαίσιο του σχεδίου ADVISORS εξετάστηκε διεξοδικά η ενδεχόμενη συμβολή των προηγμένων συστημάτων οδικής βοήθειας στην οδική συμπεριφορά και την οδική ασφάλεια. Δημιουργήθηκαν επίσης μέθοδοι αξιολόγησης των συστημάτων αυτών και προσδιορίστηκαν τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για περαιτέρω ανάπτυξη.

Ρεπορτάζ: Βαγγέλης Ψωμάς

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

Ζητειται διανομεας

Απο εκδοτική εταιρία ζητείται άτομο για διανομή εντύπων. Εργασία συνεχής με ασφάλιση. Απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης μηχανής. Αποστολή βιογραφικών στο xenia.arg@gmail.com
ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)