Διάφορα

Επίσκεψη στο Grosseto της Ιταλίας από το 2o ΕΠΑΛ Δράμας

Το σχολείο συμμετέχει σε Πρόγραμμα Erasmus+ στην κατηγορία ΚΑ2 Διευρυμένες σχολικές Συμπράξεις με τίτλο “Feed4Saving”.

Το πρόγραμμα είναι στο τελευταίο έτος υλοποίησης του. Την εβδομάδα 19.3.2018-23.3.2018 3 μαθητές και 3 καθηγητές επισκέφθηκαν το σχολείο Istituto Statale di Istruzione Superiore Leopoldo II Di Lorena στο Grosseto της Ιταλίας. Το σχολείο της Ιταλίας την εβδομάδα αυτή υποδέχθηκε μαθητές και από τις 7 χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό. Συναντήθηκαν μαθητές και καθηγητές από την Ιταλία, Ρουμανία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία και την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε:

Υποδοχή από τον διευθυντή του σχολείου

Βιωματικές δράσεις γνωριμίας

Ξενάγηση στους χώρους και τα εργαστήρια του σχολείου

Εργαστήριο μαγειρικής με διαγωνισμό

Εργαστήριο μαγειρικής με θέμα «Μεσογειακή διατροφή»

Παρουσίαση με θέμα «Βιολογικά και τοπικά προϊόντα»

Εργαστήριο «Στρώσιμο τραπεζιού και συμπεριφορά σε ένα επίσημο γεύμα» με παρουσίαση από μαθητές των συμμετεχόντων χωρών

Εργαστήριο «Δίπλωμα χαρτοπετσέτας»

Επίσκεψη και ξενάγηση στο σχολείο συνεργάτη IPSAR “G. Matteotti” στην Πίζα

Ξενάγηση στην Πίζα

Η μαθητική διαρροή είναι ένα μεγάλο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος που πρέπει  με τη λήψη μέτρων να αντιμετωπιστεί άμεσα. Είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη και η αντιμετώπισή του αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρόζεκτ αυτό γεννήθηκε από την ανάγκη να εξοπλισθούν τα σχολεία με συγκεκριμένα εργαλεία για την πρόληψη και αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης.  Κύριος στόχος αυτού του πρόζεκτ είναι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής.

Ειδικοί στόχοι

Να βελτιώσει τη σχολική επίδοση των μαθητών εφοδιάζοντάς τους με δεξιότητες στις γλώσσες (επικοινωνία), επιστήμες, τέχνες και μαγειρική, σε 8 Ευρωπαϊκά σχολεία για ένα διάστημα των 2 ετών.

Να ενισχύσει τα κίνητρα και να παρακινήσει  τους μαθητές να φοιτούν στο σχολείο, με την εφαρμογή αποτελεσματικών εργαλείων αυτογνωσίας και αξιολόγησης σε 8 ευρωπαϊκά σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου.

Να μειωθεί ο βαθμός απουσιών  τουλάχιστον κατά 5% μεταξύ των μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου.

Να βελτιώσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες τους στην ενασχόλησή τους με τους μαθητές που διατρέχουν κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, εξοπλίζοντάς τους με πρωτοποριακές μεθοδολογίες με στόχο την ενίσχυση των κινήτρων στους μαθητές και της συμμετοχής τους.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

«Ενισχύστε την τάξη σας!» – Μια συλλογή πόρων που προορίζονται για να βοηθήσουν τους καθηγητές να κάνουν το μάθημά τους πιο ελκυστικό. Η συλλογή θα περιλαμβάνει κυρίως μη τυπικές μεθόδους εργασίας, με λεπτομερή περιγραφή, συμπεριλαμβανομένων σχολίων από τους εκπαιδευτικούς και την ανατροφοδότηση των μαθητών. Θα προστεθούν σχετικές φωτογραφίες.

«Διδασκαλία μέσω των εργαστηρίων» – εκπαιδευτικό πακέτο  που αναπτύχθηκε από τα συνεργαζόμενα σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου και έχει δοκιμαστεί με τους μαθητές. Θα αποτελείται από τέσσερις ενότητες:

Εργαστήριο γλώσσας – μαθήματα,  υλικά και πόροι που σχετίζονται με τις βασικές ικανότητες επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα και λεξιλόγιο μαγειρικής

Εργαστήριο Μαθηματικών – υλικά και μαθήματα για το πώς να διδαχθεί η θεωρία Fibonacci της «ιδανικής ομορφιάς», σχετικά με το τι έχουμε συνηθίσει να χαρακτηρίζουμε ως «όμορφο». Αυτό θα περιλαμβάνει τη μελέτη των κανόνων της γεωμετρίας με τη χρήση ειδικού λογισμικού γεωμετρίας.

Καλλιτεχνικό εργαστήριο – ενότητα αφιερωμένη στη μελέτη της τέχνης  «convivium»  (δηλαδή πώς στρώνουμε ένα τραπέζι και υποδεχόμαστε τους πελάτες): περιγραφή των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν, φωτογραφίες από τις δραστηριότητες και τα τελικά προϊόντα που παρασκευάζονται.

Μαγειρικό εργαστήριο – μια ενότητα για τη διδασκαλία  σχετικά με συστατικά που χρησιμοποιούνται στη μαγειρική και εδέσματα χαρακτηριστικά για κάθε χώρα.  Διδακτικό υλικό, βιβλίο συνταγών με παραδοσιακές συνταγές και τις συνταγές που επινοήθηκαν από τους μαθητές, τα βίντεο με τους μαθητές και την προετοιμασία των πιάτων.

Συνεργαζόμενοι Φορείς:

2o Επαγγελματικό Λύκειο Δράμας, Ελλάδα

Colegiul Economic “Pintea Viteazul”, Cavnic, Ρουμανία

Istituto Statale di Istruzione Superiore Leopoldo II Di Lorena, Grosseto, Ιταλία

IPSAR “G. Matteotti”, Pisa, Ιταλία

Escola Secundária com 3o Ciclo D.Dinis, Coimbra, Πορτογαλία

IES LA SENIA, Paiporta, Ισπανία

Lycée des Métiers Jules Le Cesne, Le Havre, Γαλλία

Kartal Șehit Salih Alișkan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Τουρκία

Επιμέλεια: Βαγγέλης Ψωμάς

 

 

 

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

Geologos
Ζητείται Γεωλόγος για ερευνητικές εργασίες λατομείων μαρμάρων Περιοχής Ν. Δράμας - Καβάλας. Προηγούμενη εργασιακή εμπειρία θα εκτιμηθεί. Αποστολή βιογραφικών στο cv@iktinos.gr
ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)