Διάφορα

Μόνη δέσμευση η ωρίμανση μελετών

Για δυσμενή εξέλιξη κάνει λόγο ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Δημήτρης Κυριαζίδης μετά τις ανακοινώσεις Σπιρτζη, χθες το πρωί, για τους οδικούς άξονες της Π.Ε. Δράμας στη Βουλή.

 

Ουδέν νεότερο από το μέτωπο της διαδικασίας κατασκευής των οδικών αξόνων και χθες, μετά τις απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστου Σπίρτζη στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη.

Ο κ. Σπίρτζης,  ανέφερε ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται για την μελετητική ωριμότητα και των δύο οδικών αξόνων, ενώ ανέφερε ότι για το τμήμα Δράμα – Παλαιοκώμη θα οριστεί τεχνικός σύμβουλος από την Εγνατία οδό για την ολοκλήρωση της μελετητικής ωρίμανσης άμεσα και αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι μελέτες κόστους – οφέλους για τη διερεύνηση της βιωσιμότητας του έργου, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου.
Οι απαντήσεις του κ. Σπίρτζη δεν περιείχαν κάποια συγκεκριμένη δέσμευση της κυβέρνησης για την έναρξη κατασκευής των έργων, όπως φημολογείται από το περασμένο καλοκαίρι και έτσι ο βουλευτής Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, με ανακοίνωση του, επιτίθεται σφοδρά στην κυβέρνηση την οποία κατηγορεί για υπεκφυγές, παλινωδίες και τόνους ψεμμάτων.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αναφορές του κ. Σπίρτζη επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ των “Χρονικών” για το ζήτημα της κατασκευής του άξονα Δράμα – Αμφίπολη, καθώς το τμήμα Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, είναι το πρώτο που θα ωριμάσει μελετητικά και από εκεί θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου μέσα στο 2018. Παράλληλα θα συνεχιστεί η ωρίμανση του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, ενώ το τμήμα Παλαιοκώμη – Αμφίπολη, θα προχωρήσει μελετητικά, αλλά σε πρώτη φάση θα ακολουθήσει τη σημερινή οδό.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υλοποιείται, το μεγαλύτερο μέρος του έργου θα χρηματοδοτηθεί με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ ένα μικρότερο ποσό θα διατεθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Δημήτρης Κυριαζίδης: «Αχ Δράμα μου. Μπλέξαμε με πολιτικούς απατεώνες»

Σε δημόσια ενημέρωση που εξέδωσε μετά το τέλος της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης του στη Βουλή, ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης αναφέρει τα εξής:

«Ύστερα από τρία (3) χρόνια υπεκφυγών, παλινωδιών και τόνων ψεμάτων, σήμερα αποκαλύφθηκε η σκληρή πραγματικότητα αναφορικά με την οδύσσεια της οδικής σύνδεσης της Δράμας με το οδικό σώμα της χώρας.

Σε χθεσινή εκδοθείσα δημόσια ενημέρωσή, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ξεκινούσε με το ερώτημα: ‘’ τα ψέματα τελειώνουν; ‘’.

Δυστυχώς σήμερα από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη κατά την ‘’αναγκαστική’’ παρουσία του στη Βουλή, ύστερα από έξι (6) αναβολές, με τον πιο ωμό και ποταπό τρόπο που ξεπέρασε τα όρια κάθε προκλητικότητας, ΉΡΘΕ το πιο οδυνηρό για τη Δράμα ράπισμα συνοδευόμενο από ένα καταιγισμό ψεμάτων, ανακολουθιών και ύβρεων, ότι η κυβέρνηση επί τρία χρόνια δεν έκανε το παραμικρό για την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό και ότι για την εγκληματική της αδιαφορία ευθύνονται οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σχεδιάζει τώρα τον τρόπο περάτωσης των μελετών, του τρόπου εξεύρεσης της χρηματοδότησης και αυτό βεβαίως θέλει χρόνο, για την υλοποίησή του όλου σχεδιασμού.

Με λίγα λόγια οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έσβησαν τη Δράμα από το χάρτη της Ελλάδος.

Τα επισυναπτόμενα πρακτικά της συζήτησης στη Βουλή αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα όλων των παραπάνω ακόμη και για τον πιο κακόπιστο-κακοπροαίρετο.

Κάθε Δραμινός λοιπόν, ως απλός πολίτης, αλλά πολύ περισσότερο οι έχοντες την ευθύνη εκπροσώπησης του Νομού έχουν τεράστια ευθύνη και για τη συνέχεια.

Προ αυτής της δυσμενούς εξέλιξης, αλλά και της ανάληψης συλλογικής ευθύνης, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. και Βουλευτής Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, αύριο 1/12/2017 και ώρα 12:00 θα πραγματοποιήσει Συνέντευξη Τύπου.

Ο αγώνας πρέπει να συνεχισθεί!»

Οι αναφορές Σπίρτζη στους άξονες Δράμα – Καβάλα και Δράμα – Αμφίπολη

Μεγάλο μέρος των απαντήσεων του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη καταλαμβάνουν οι αναφορές στους δύο οδικούς άξονες, Δράμας – Αμφίπολης και Δράμας – Καβάλας. Συγκεκριμένα:

«Οι συγκεκριμένοι οδικοί άξονες, όπως και πολλοί σε όλη την επικράτεια, αγαπητέ συνάδελφε, αποτελούν κλασσικά παραδείγματα και της προχειρότητας και της παντελούς έλλειψης σοβαρού σχεδιασμού που χαρακτήριζε τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν τα έργα στη χώρα μας. Έχουμε αυτοκινητόδρομους χωρίς κάθετους άξονες, χωρίς συνδέσεις σε πόλεις, λιμάνια και αεροδρόμια, με τμήματα χωρίς αρχή και τέλος και με μηδενική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.

Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υπάρχουν δύο τελείως διακριτές –αν θέλετε- θεωρήσεις. Υπάρχει η άποψη του περιφερειακού συμβουλίου και της περιφέρειας που ρίχνει το βάρος στον οδικό άξονα Σέρρες-Δράμα-Καβάλα για άλλους λόγους και η άποψη των περισσότερων φορέων της αντιπεριφέρειας Δράμας για να γίνει ο δρόμος Δράμα-Αμφίπολη.

Εμείς αναγνωρίζουμε ότι και οι δύο δρόμοι εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες και πρέπει να γίνουν. Για να γίνουν, όμως, πρέπει να έχουμε μελετητικές ωριμότητες. Έχουμε διαφορετικά επίπεδα σχεδιασμού στους δύο δρόμους και διαφορετικά προβλήματα.»

«Για τον συγκεκριμένο δρόμο που είναι ο δρόμος από τη Δράμα μέχρι την Αμφίπολη, η κατάσταση των μελετών έχει ως εξής: Έχουμε το τμήμα της νοτιοανατολικής παράκαμψης της Δράμας, μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων, που είναι με ευθύνη της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν οι προκαταρκτικές μελέτες των ανισόπεδων κόμβων και του παράπλευρου οδικού δικτύου για τη σύνδεση της παράκαμψης της Δράμας με τους άξονες Δράμα-Αμφίπολη και Δράμα-Καβάλα και απαιτείται ποσό -που έχει εγκριθεί- 850.000 ευρώ για τη συμφωνία για τη μελετητική ωρίμανση του έργου.

Για το τμήμα από τη Δράμα μέχρι την Παλαιοκώμη, δηλαδή Δράμα-Μαυρολεύκη-Παλαιοκώμη, που είναι συνολικού μήκους τριάντα εννέα χιλιομέτρων, η Εγνατία Οδός έχει παραλάβει μέρος των μελετών που εκπονήθηκαν υπό την ευθύνη άλλων φορέων, δηλαδή της περιφέρειας και παλιότερα του Υπουργείου μέχρι να πάει στην Εγνατία Οδό και αναμένει τις υπόλοιπες υπό εκπόνηση και υπό έγκριση μελέτες.

Οι μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι μελέτες περιβαντολλογικών επιπτώσεων, η οριστική μελέτη, οι μελέτες υδραυλικών και πέντε οριστικές μελέτες τεχνικών. Εκκρεμούν οι οριστικές μελέτες δέκα τεχνικών. Δεν υπάρχει ακόμα έγκριση του κτηματολογίου και δεν έχουν γίνει οι μελέτες σήμανσης και ασφάλειας.

Τέλος, το τμήμα Παλαιοκώμη-Αμφίπολη είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων περίπου. Απαιτείται αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας που θα αφορά σε νέα χάραξη, ανατολικότερα της υφιστάμενης οδού, δηλαδή προς τις υπώρειες του όρους Παγγαίου, ώστε να υλοποιηθεί η ομογενοποίηση της διατομής και των υπολοίπων χαρακτηριστικών του εν λόγω υπο-τμήματος με το προηγούμενο υπο-τμήμα στον άξονα. Στο εν λόγω τμήμα είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις εάν δεν προηγηθούν οι αναγκαίες εργασίες για τα αρχαιολογικά που υπάρχουν στην περιοχή, αλλά δεν είναι κρίσιμο τμήμα, καθώς υπάρχει υφιστάμενη εναλλακτική διαδρομή.

Πιστεύουμε ότι αυτές οι μελέτες πρέπει να προχωρήσουν και αυτό θα κάνουμε. Συγκεκριμένα, με την Εγνατία Οδό έχει δρομολογηθεί να προσληφθεί τεχνικός σύμβουλος για να συνδράμει στις διαδικασίες ωρίμανσης των υπόλοιπων μελετών…

…Έχουμε έναν υπέροχο δρόμο που έχει αφήσει όλες τις περιοχές που δεν διέρχονται, εκτός -είτε είναι κρίσιμη υποδομή είτε είναι λιμάνι, είτε τουριστική περιοχή, είτε πόλη που δεν διέρχεται η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ- και ζητάνε και τα ρέστα. Έχουμε πάνω από δεκαπέντε χρόνια να σπάνε οι μελέτες των έργων για να μην έχουμε ενιαία μελετητική αντιμετώπιση των κάθετων αξόνων. Και έρχονται και λένε: «Πότε θα γίνουν επιτέλους τα έργα»;

Λοιπόν, θα σας πούμε τι έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε. Η λογική του Μαυρογιαλούρου «και δρόμο θα κάνουμε και θάλασσα θα φέρουμε» τέλος!

Δεύτερο, λοιπόν, που έχουμε κανονίσει να γίνει, είναι να ανατεθούν οι υπολειπόμενες μελέτες για τα τριάντα χιλιόμετρα του δεύτερου τμήματος σε μελετητή. Ο στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της μελετητικής ωρίμανσης άμεσα και αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι μελέτες κόστους – οφέλους για τη διερεύνηση της βιωσιμότητας του έργου, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου.

Στο σημείο αυτό θέλω –αν μου επιτρέπετε- ένα λεπτό να διευκρινίσω κάτι, για να τελειώνει και ο λαϊκισμός ανά περιοχή: Για να γίνει ένα έργο και να χρηματοδοτηθεί, πλέον, από τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το νέο ΕΣΠΑ, πρέπει το έργο να είναι βιώσιμο. Σε περίπτωση που δεν είναι βιώσιμο δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χρήματα από εκεί και αυτό είναι ένα από τα μεγάλα εγκλήματα που έγιναν στην Αναθεώρηση και στη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων.

Αν δεν μπορούμε να αποδείξουμε, λοιπόν, τη βιωσιμότητα ενός έργου, πρέπει να χρηματοδοτηθεί ή μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων -που, όπως γνωρίζετε, το κόστος αυτών των έργων, ειδικά για τους δύο άξονες της Δράμας για τους οποίους μπορώ να σας έχω άμεσα μια προσέγγιση για το πόσο κοστίζουν και στη δευτερομιλία μου να σας τα δώσω, είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει να χρηματοδοτηθούν στο σύνολό τους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου- ή μέσα από δανεισμό είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είτε από αλλού.

Άρα, δεσμευόμαστε για άμεση μελετητική ωρίμανση των αυτοκινητοδρόμων και των κάθετων αξόνων της Δράμας…

…Για τη Δράμα, κύριε Κυριαζίδη, δυστυχώς, τα κάνατε δράμα στη Δράμα!

Αναθέσατε γι’ αυτό το δρόμο σε τρεις διαφορετικούς φορείς, στην περιφέρεια, στην Εγνατία, στο Υπουργείο να μελετήσει έναν δρόμο. Κάθε μελέτη είχε διαφορετική διατομή. Αλλού το τμήμα της μελέτης είχε ΛΕΑ, αλλού δεν είχε…
…Αλλού, λοιπόν, είχε γίνει από τον ένα φορέα η μελέτη του δρόμου με άλλη διατομή και με ΛΕΑ, αλλού δεν είχε ΛΕΑ. Στην Αμφίπολη θα βρίσκατε τον Μέγα Αλέξανδρο και προφανώς σταματήσατε. Στο δρόμο Δράμα – Καβάλα ξέρει όλος ο κόσμος ότι οι φοβερές μελέτες που κάνατε προέβλεπαν ότι θα περάσει μέσα από το προστατευόμενο δάσος με απίστευτες…

…Στον δρόμο Δράμα – Καβάλα, λοιπόν, η φοβερή χάραξη που είχατε σκεφτεί περνούσε μέσα από το προστατευόμενο δάσος. Δεν είναι μόνο θέματα νομοθεσίας, είναι και αντιδράσεις για την προστασία του. Άρα, προφανώς, αυτό το τμήμα δεν μπορεί να έχει μελετητική ωριμότητα.

Πώς είδατε εσείς ότι τα είχατε τακτοποιήσει όλα; Πόρους δεν είχατε δεσμεύσει. Πώς τα κάνατε, δηλαδή, τα έργα; Ο Χουντίνι είστε;

Και επειδή, κύριε Πρόεδρε, ακούγονται διάφορα εδώ και τα βάζουν στο στόμα της Κυβέρνησης, εδώ είναι η απάντηση με ημερομηνία 23 Μαρτίου. Θα διαβάσω τι λέει ακριβώς. «Η Εγνατία Οδός», ούτε ο Σπίρτζης, ούτε ο Σγουρίδης, ούτε κανείς …

Προφανώς, η απάντηση του κ. Σγουρίδη ήταν ανάγνωση της απάντησης του αρμόδιου φορέα, δηλαδή της «Εγνατίας» και λέει -και το έχετε το έγγραφο της «Εγνατίας»- για να καταλάβουμε πώς είναι το ποίημα που μας λέει κάθε φορά, κάθε Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.

«Για το υποτμήμα παράκαμψη «Δράμας – Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη», αφού αναφέρει ό,τι λέει, «με την προϋπόθεση ένταξης σχετικής δαπάνης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Για το τελευταίο υποτμήμα «Παλαιοκώμη – Αμφίπολη» εάν εξασφαλιστεί χρηματοδότηση θα ανατεθεί μέσω διαγωνισμού αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας που αφορά σε νέα χάραξη αναλυτικότερα της υφιστάμενης οδού».

Άρα, κύριε Κυριαζίδη, αυτά που σας απαντήσαμε τον Μάρτιο τα προχωράμε και σε πολύ δύσκολους οικονομικά καιρούς. Τέρμα τα ποιήματα προς τον ελληνικό λαό, «στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη». Πάνε αυτά, από εμάς τουλάχιστον. Γι’ αυτό δεν πρόκειται να ξαναβγείτε κυβέρνηση, γιατί είχατε φλομώσει τον ελληνικό λαό με ψέματα, με έργα που θα κάνατε και δεν κάνατε ποτέ, με έργα που θα τελειώνατε και δεν τελειώνατε ποτέ, με απαλλοτριώσεις που δεν κάνατε μετά από δέκα χρόνια, με δήθεν μελετητικές ωριμότητες που ποτέ δεν υπήρχαν και ούτω καθ’ εξής. Και η Δράμα τα ξέρει πολύ καλά αυτά.»

Ρεπορτάζ: Άγγελος Θ. Νουσδίλης

 

 

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)