Διάφορα

Η θέση της Περιφέρειας ΑΜΘ για τον Ε61 και τη σύνδεση του με την Αμφίπολη

Με χθεσινή ανακοίνωση του ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος ξεκαθαρίζει τη θέση του γύρω από το θέμα που δημιουργήθηκε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κομοτηνής.

Την ξεκάθαρη στήριξη της Περιφέρειας ΑΜΘ στην κατασκευή του άξονα Δράμα – Αμφίπολη, ως συνδετήριου άξονα του Ε61 με την Εγνατία οδό, δηλώνει με χθεσινή γραπτή δήλωση του ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος, απαντώντας στην αιχμηρή ανακοίνωση του βουλευτή Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Καραγιαννίδη, για όσα έγιναν κατά τη διάρκεια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Κομοτηνή.

Ο κ. Μέτιος τονίζει ότι οδικά έργα βασικής προτεραιότητας για την Περιφερεια ΑΜΘ ενταγμένα στο Χωροταξικό Σχέδιο είναι τόσο ο άξονας Ε61, όσο και η σύνδεση του με την Εγνατία οδό, μέσω Αμφίπολης και αντιπαρέρχεται τους χαρακτηρισμούς του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για ανούσια πολιτικά παιχνίδια.

Ο κ. Περιφερειάρχης προσθέτει ότι η περιφέρεια προωθεί την ένταξη στο ΕΣΠΑ του τμήματος Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, το οποίο είναι έτοιμο μελετητικά και αυτό ανέφερε στον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα, ενώ για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη αναφέρει ότι με βάση την πληροφόρηση που έχει στο τμήμα Ν. Μπάφρα –  Αμφίπολη που έχει «απαιτούνται κάποια χρόνια για την ωρίμανση της μελέτης που υλοποιούν η Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Η αναφορά του κ. Μέτιου δείχνει ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν έχει ενημερωθεί για τον σχεδιασμό που προωθείται από τους φορείς της Δράμας, ο οποίος προβλέπει την ολοκλήρωση των μελετών στο τμήμα Δράμα – Παλαιοκώμη για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου και την διαπλάτυνση του υπάρχοντος τμήματος  δρόμου μέχρι την Αμφίπολη, για να παρακαμφθεί το εμπόδιο της εξόδου στον κόμβο Στρυμόνα, όπου απαιτείται νέα χάραξη και κατασκευή τούνελ, το οποίο ανεβάζει υπερβολικά το κόστος, ενώ δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία μελετητική ωριμότητα.
Έχουμε λοιπόν το παράδοξο από τη μια στη Δράμα να συζητείται η έναρξη των εργασιών για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη με ορίζοντα ενός περίπου χρόνου και στην Περιφέρεια να υπάρχει η ενημέρωση ότι η μελετητική ωριμότητα στον συγκεκριμένο άξονα θα απαιτήσει χρόνια.

Οι εξελίξεις στο θέμα των οδικών αξόνων του τελευταίους μήνες ήταν πολλές και από τον περασμένο Αύγουστο στη σύσκεψη που είχε γίνει στην Π.Ε. Δράμας για το θέμα, είχε αναφερθεί ότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα υπάρχει εξέλιξη για το ζήτημα των υπολειπόμενων μελετών στο τμήμα Μαυρολεύκη – Μπάφρα και όχι μόνο. Παρόλα αυτά στο Αναπτυξιακό Συνέδριο δεν ανακοινώθηκε καμία συγκεκριμένη πληροφορία πέρα από το ότι θα προχωρήσουν οι μελέτες και παρά τις πληροφορίες που βγαίνουν από το ρεπορτάζ, δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση που να δεσμεύει την κυβέρνηση.

Χρήστος Μέτιος: Η αλήθεια και η θέση της Περιφέρειας για τον άξονα Ε61 (Καβάλα-Δράμα-Σέρρες) και η σύνδεσή του με την Αμφίπολη

Η ανακοίνωση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστου Μέτιου για το ζήτημα των οδικών αξόνων της Π.Ε. Δράμας, αναφέρει τα εξής:

Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 173/17-12-2015 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το Χωροταξικό Σχέδιο της Περιφέρειας, οδικά έργα βασικής προτεραιότητας μεταξύ άλλων είναι και:

1.Η κατασκευή του άξονα Ε61, δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών-Νέα Μπάφρα-Σέρρες.

  1. Η εξασφάλιση της σύνδεσης του Ε61 με την Εγνατία Οδό, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη.

Αρμόδιος φορέας υλοποίησης των ανωτέρω είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία ολοκληρώνει τις απαιτούμενες μελέτες.

Μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού μας Προγράμματος είναι δυνατόν να χρηματοδοτήσουμε μόνο το τμήμα που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειάς μας, δηλαδή το τμήμα Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη- όρια νομού Σερρών, συνολικού μήκους περίπου 44 χιλιομέτρων, για το οποίο η Περιφέρεια έχει διαθέσει ήδη το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για πραγματοποίηση μελετών.

Αυτό ακριβώς ανέφερε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της κυβέρνησης κατά τις εργασίες του αναπτυξιακού συνεδρίου της ΑΜΘ στην Κομοτηνή. Ο κ. Περιφερειάρχης επισήμανε ότι για το πρώτο τμήμα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι καταρχήν έτοιμο μελετητικά, θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Όσον αφορά στη σύνδεση του Ε61 με την Αμφίπολη, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη, αποτελεί θεσμική θέση της Περιφέρειας να υλοποιηθεί, όπως άλλωστε διατυπώνεται και στο Χωροταξικό μας Σχέδιο, θέση την οποία στηρίζουμε ξεκάθαρα.

Ωστόσο, το τμήμα αυτό ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνεπώς δεν έχουμε τη θεσμική δυνατότητα να το χρηματοδοτήσουμε. Επιπλέον, η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι απαιτούνται κάποια χρόνια για την ωρίμανση της μελέτης που υλοποιούν η Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται σαφές ότι ο Περιφερειάρχης δεν μπορεί παρά να μεριμνά για τα έργα που είναι στη δική του γεωγραφική και διοικητική αρμοδιότητα. Όλα τα άλλα δεν αποτελούν παρά ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς, με τα οποία ο κ. Περιφερειάρχης δεν έχει καμία θεσμική σχέση.

Παρόλα αυτά, θα χαρεί ιδιαίτερα αν, και με τη συμβολή του κ. Καραγιαννίδη, ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή της σύνδεσης του άξονα Ε61 με την Αμφίπολη από την Εγνατία Οδό Α.Ε. (η Δοίκηση της οποίας ορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ρεπορτάζ: Άγγελος Θ. Νουσδίλης

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)