Διάφορα

Ξεμείναμε στη «διχογνωμία»

Πήγε κόντρα στην εκπεφρασμένη πολιτική βούληση των φορέων της Δράμας για τους οδικούς άξονες, ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος στη λήξη του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Περιφέρειας ΑΜΘ.

Το αναπτυξιακό συνέδριο της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας Θράκης που ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης στην Κομοτηνή, έφερε και πάλι την Π.Ε. Δράμας σε μειονεκτική θέση.

Παρά τα όσα ακούστηκαν στο σύνολο του διημέρου, εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, στην ομιλία του στο συνέδριο, ότι υπήρξε διχογνωμία στο θέμα των οδικών αξόνων για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδό.

Αποτέλεσμα της διχογνωμίας, που προέκυψε στη σύσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου, με τον Περιφερειάρχη Χρ. Μέτιο και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από την περιοχή, ήταν να ανακοινωθεί από τον κ. Τσίπρα ότι θα προχωρήσουν οι μελέτες τόσο στον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, όσο και στο Δράμα – Καβάλα ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στη σύσκεψη για τα τελικά συμπεράσματα που προηγήθηκε της ομιλίας του πρωθυπουργού, όταν τέθηκε το ζήτημα της ανακοίνωσης χρονοδιαγράμματος για την κατασκευή του άξονα Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Μέτιος αντέδρασε με αποτέλεσμα να ανέβουν οι τόνοι με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δράμας Χρ. Καραγιαννίδη και τελικά ο κ. Τσίπρας να αναφερθεί μόνο στην ωρίμανση των μελετών και στους δύο άξονες, χωρίς άλλες λεπτομέρειες.
Ενδεικτικό του πως παρακάμφθηκε η Π.Ε. Δράμας στο θέμα των οδικών αξόνων είναι το σχετικό απόσπασμα από την ομιλία του κ. Τσίπρα:

«Σε ότι αφορά λοιπόν το οδικό δίκτυο έχουμε τους κάθετους οδικούς άξονες της  Εγνατίας. Ολοκληρώσαμε τον Κάθετο άξονα της Ροδόπης από την Κομοτηνή, Νυμφαίο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Σε λίγες μέρες, παραδίδεται το τμήμα «Μάνδρα – Ψαθάδες» και εντός του 2018 το «Τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα». Και έτσι πιστεύω ότι επιτέλους ο Έβρος αποκτά μετά από αίτημα δεκαετιών  έναν ασφαλή κάθετο άξονα.

Σε δεκαπέντε ημέρες δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας «Ξάνθη-Εχίνος-ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Ενώ πρόσθετα το Υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε έργα οδικής ασφάλειας ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ που θα καλύψουν ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η σύνδεση τώρα της Δράμας, με την Καβάλα αλλά και με την Αμφίπολη είναι η διχογνωμία για την οποία αναφέρθηκα πριν, οι διαφορετικές οπτικές. Εγώ θα έλεγα ότι η δική μας δέσμευση σε αυτό το σημείο είναι ότι η μελετητική ωρίμανση και των δύο έργων θα προχωρήσει. Θα προχωρήσουν οι απαραίτητες εκείνες ενέργειες για να έχουμε πλήρη την εικόνα της βιωσιμότητας, ώστε τα έργα να μπορέσουνε να υλοποιηθούν. Και θα έλεγα ότι υπάρχει χρησιμότητα και στις δύο πλευρές. Η μία χρησιμότητα αφορά την πιο άμεση, την πιο γρήγορη μετακίνηση των πολιτών της Δράμας που δικαίως πολλές φορές παραπονιέται ότι ίσως είναι από τις ξεχασμένες πόλεις της περιφέρειας, προς τις Σέρρες, την Αμφίπολη, τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη.

Η άλλη εκδοχή αφορά την μελλοντική προοπτική της διασύνδεσης της Καβάλας, της Δράμας με τη γειτονική Βουλγαρία.

Συνεπώς η δέσμευση μας είναι ότι η μελετητική ωρίμανση των έργων θα προχωρήσει ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν.»

Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε σε τμήματα οδικών αξόνων σε άλλες Π.Ε. με προϋπολογισμούς και ημερομηνίες έναρξης ή δημοπράτησης, ενώ για Δράμα αναφέρθηκε μόνο στην ωρίμανση των μελετών, αναγνωρίζοντας όμως ότι οι πολίτες της Δράμα δίκαια παραπονιούνται.

Χρ. Καραγιαννίδης: «Ο κ. Περιφερειάρχης χωρίς καμία διαβούλευση έρχεται κόντρα με όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας»

Χθες το μεσημέρι, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δράμας κ. Χρήστος Καραγιαννίδης, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αναφέρεται στα όσα έγιναν στη σύσκεψη για τα τελικά συμπεράσματα του συνεδρίου, καταγγέλλοντας τον κ. Μέτιο για την στάση του. Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Στη χτεσινή κλειστή σύσκεψη με τους υπουργούς που συμμετείχαν στο 6ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης και τον και τον Πρωθυπουργό ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος ήταν ο μεγαλύτερος εχθρός της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Ο κος Περιφερειάρχης, υποστήριξε ψευδώς, ενώπιον του Πρωθυπουργού ότι ο δρόμος Δράμα- Καβάλα είναι ο μόνος που έχει χρηματοδότηση από την ΕΕ και είναι ωριμότερος μελετητικά από τον δρόμο  Δράμα- Αμφίπολη. Μάλιστα ζήτησε 40 εκατ. ευρώ για ένα κομμάτι μόνο του δρόμου Δράμα- Άγιος Αθανάσιος χωρίς να απαντά στις επίμονες ερωτήσεις μου για τι θα γίνει με το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου. Όταν του αντέτεινα πως η βούληση των δραμινών πολιτών, των θεσμικών παραγόντων, του επιχειρηματικού κόσμου και της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ως προτεραιότητα ο δρόμος Δράμα- Αμφίπολη, ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος, ως άλλος σουλτάνος, απάντησε πως η δική του γνώμη είναι αυτό που πρότεινε και αυτό θα διεκδικήσει να γίνει.

Ο κος Περιφερειάρχης λοιπόν χωρίς καμία διαβούλευση έρχεται κόντρα με όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας θεωρώντας πως γνωρίζει καλύτερα από μας το συμφέρον μας.

Ζητώ να πάρουν θέση οι συνοδοιπόροι του στην περιφερειακή παράταξη κι ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας όπως και όλοι όσοι ενεπλάκησαν στον αγώνα για να υπάρξει η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία.»

Είναι σαφές ότι η κόντρα στη σύσκεψη για τα συμπεράσματα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου θα έχει και συνέχεια, ενώ προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Μέτιος έβαλε μπροστά το δικό του διεκδικητικό πλάνο για τους οδικούς άξονες, ενώ την ίδια ώρα όλοι οι φορείς της Π.Ε. Δράμας έχουν αποδεχτεί την σκοπιμότητα να προχωρήσει, το ταχύτερο δυνατό, ο άξονας Δράμα –  Αμφίπολη, ο οποίος είναι πιο ώριμος μελετητικά. Ενδεικτικό της αμφιθυμίας σε επίπεδο Περιφέρειας ΑΜΘ είναι το γεγονός ότι και κατά την ομιλία του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Σπίρτζη, όταν αναφέρθηκε στον άξονα Δράμα – Αμφίπολη και στις μελέτες του, περιφερειακός σύμβουλος από τη Θράκη τον διέκοψε αναφέροντας τον άξονα Δράμας – Καβάλας, με τον κ. Σπίρτζη να απαντάει ότι αυτός είναι άλλος άξονας.
Όπως φαίνεται από τις εξελίξεις κάποιοι κύκλοι στο Περιφερειακό Συμβούλιο δεν έχουν αντιληφθεί ότι η Π.Ε. Δράμας ενδιαφέρεται κατά κύριο λόγο για τη σύνδεση με την Εγνατία οδό, για τη σύνδεση της με τη Θεσσαλονίκη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, είτε μέσω Αμφίπολης, με τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, είτε μέσω Σερρών μέσω του άξονα Σέρρες – Δράμα – Καβάλα (Ε61). Στην παρούσα φάση, είναι πιο ώριμο μελετητικά το έργο της κατασκευής του άξονα Δράμα – Αμφίπολη και αυτή η λύση προωθείται, τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία, στην οποία ανήκει πολιτικά ο κ. Μέτιος.

Να υπενθυμίσουμε ότι για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Χρονικών», από το Υπουργείο Μεταφορών έχουν εξασφαλιστεί 1,5 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη και των υπολειπόμενων μελετών σε όλο το μήκος του άξονα μέχρι την Παλαιοκώμη. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που τρέχει, όλες οι υπολειπόμενες μελέτες στο τμήμα Δράμα – Παλαιοκώμη (40 χλμ.) αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 και γίνονται ήδη ενέργειες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης με δανειοδότηση του 70% του προϋπολογισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά το έργο μπορεί να ξεκινήσει πριν το τέλος του 2018.

Σημειώνεται ότι στον σχεδιασμό που προωθείται αφορά το τελευταίο τμήμα, του άξονα Δράμα – Αμπφίπολη, το Παλαιοκώμη – Αμφίπολη (10 χλμ.), το οποίο, λόγω της απουσίας μελετών και της κοστοβόρας εναλλακτικής όδευσης, θα παραμείνει ως έχει με μια παρέμβαση διαπλάτυνσης του

Αναφορά Τσίπρα στο περιθώριο των εργασιών σε επίσκεψη του στη Δράμα τον επόμενο μήνα

Στο περιθώριο του αναπτυξιακού συνεδρίου σε συναντήσεις του με τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την πρόθεση του να επισκεφτεί μέσα στον επόμενο μήνα τη Δράμα, ώστε να έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους τοπικούς φορείς για όλα τα ζητήματα που ενδιαφέρουν την περιοχή μας και απομένει η πρόθεση του Πρωθυπουργού να μετουσιωθεί σε ημερομηνία επίσκεψης.

Ρεπορτάζ: Άγγελος Θ. Νουσδίλης

Discussion

No comments yet.

Post a Comment

ΣΗΠΕ (Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων)